Tuesday, September 4, 2012

Cinta Itu Milik Allah [2]

15 Oktober 2011

Nawrah : Cepatlah , ummi! [Nawrah merengek inginkan jawapan umminya yang membisu dari tadi]

Ummi: Hah? Hmm.. Tanyalah abi kamu.

Nawrah : Abi , cemana?

Abi : Cemana apa? [dengan selamba abi buat buat tidak mengetahui.]

Najmi : Sudah..sudahlah tu , Nawrah. Dah mereka tak nak beritahukan , nak buat cemana?
Kita merajuk jom.

Nawrah Aulia dan Najmi Hakimi adalah sekepala. Apa yang mereka lakukan pasti sama. Ummi dan abi semakin pening melayan mereka yang banyak tanya ni.

Ummi : Hah , pergilah merajuk. Tak payah tahu cerita.

Nawrah : Aik , ummi pulak yang merajuk? Pelik ni. Ummi , cepatlah cerita.

Abi berdeham. Lalu memanggil kedua buah hatinya untuk duduk kembali.

Abi : Betul kamu ingin tahu ni?

Nawra dan Najmi : Nak! Nak!

******

8 Mac 1993

Farhan : Weh , aku ngan Haris dah tunang. Ko bila lagi?

Fahmi [abi] yang sedang mengelamun terkejut.

Farhan gelengkan kepalanya. 

Farhan : Ammar Fahmi , ko dengar tak apa yang aku cakap?

Fahmi : Dengar.. Aku belum sedia lagilah.. Calon pun belum ada. lainlah kau.

Farhan : Kau hensem , pasti ramai yang minat kat kau kat luar sana tu. Kau cakap kat aku , kau nak yang cemana?

Fahmi : eh , tak payahlah. Susah susah je.

Farhan : Apa yang susahnya? Kat luar tu berlambak.

Fahmi : Dahlah. Aku datang jumpa kau sebab lusa aku dah nak bertolak ke Jordan. Nanti aku rindu kau pulak , tak pasal2 tak tido sehari.

Farhan : Ye , ke kau rindu aku?

Fahmi : Habis tu , buat apa aku jumpa kau?

Farhan : Eh , nanti balik sini jangan lupa kenalkan aku dengan ____________

Fahmi : Dengan sapa?

[Bersambung]

Watak:

Ammar Fahmi (abi)
Sarah Farhana (ummi)
Nawra Aulia (anak abi ummi)
Najmi Hakimi (abang nawra)
Hafiz (kawan Ammar)
Farhan (kawan Ammar)
Julia Hana (kawan Nawra)
Nurul Jannah (kawan Nawra)






Moga Allah redha ^^